Ohutlevy 1 2024

OHUTLEVY 2024 • 17 www.ohutlevy.com > Porvoolainen Brione pitää sopimusvalmistuksen teknistä osaamista ja tarkkuutta, työntekijöiden sitoutumista ja palveluhalukkuutta menestyksensä ytimenä. Tuotanto perustuu monipuoliseen alan osaamiseen ja järjestelmä on suunniteltu asiakaskohtaisiakin erityisvaatimuksia palvelevaksi kokonaisuudeksi. Erinomainen paperiton tuotannonohjausjärjestelmä erityisen osaavan henkilöstön käsissä takaa asiakkaille viimeistellyt laadukkaat ohutmetallituotteet nopeasti ja tehokkaasti. Asiakkaina Brionella on laaja verkosto erilaisten metallituotteiden tarvitsijoita ja valmistettavia tuotteita yksinkertaisista osista hyvinkin vaativiin laitekokonaisuuksiin. Asiakaskannassa on eri alojen vakiintuneita edustajia ja suoria vientiasiakkuuksia. Mainittuja asiakassegmenttejä ovat mm: • kone- ja laitevalmistajat • tukkuliikkeet • lämmitys- ja ilmastointilaitteita myyvät yritykset • metallikomponenttien sopimusvalmistajat • pakkaus-, rakennus- ja sähköteollisuus • laivanrakennus-, kiinteistö- ja rakennusliikkeiden kumppanit • teollisuuskalusteiden ja varastojärjestelmien myyntiyritykset Brione tunnistaa asiakkaiden tarpeet luoda asiakkailleen myös uusia toimivia tuotteita markkinoille. Hyvin suunniteltu tuote on itsessään jo myyntivaltti ja tuottaa asiakkaalleen uusia myyntimahdollisuuksia. Yhteistyö kantaa hedelmää! Puhuttaessa toimivasta ja asiakasorientoituneesta organisaatiosta toimitusjohtaja Tero Niemelä tuo esiin aktivoivan laatujärjestelmän. Viestinä on, että asiakaslähtöinen tuotantomalli vaatii myös asiakasorientoituneen henkilöstön. Laatujärjestelmä on Brionella otettu käyttöön omalla erinomaisella tavalla. Niemelä kertoo, että työntekijät näkevät ”suoraan tilipussissaan” onnistuneet tai epäonnistuneet toimitukset. Jos tuotteessa on valmistusvirhe tai toimitusaika ei ole pitänyt, työntekijät menettävät bonustaan ja päinvastoin. Hyvästä ja onnistuneesta toiminnasta palkitaan. Osaamisella on väliä! Onnistunut laatujärjestelmä Onnistuneesta laatujärjestelmästä puhuttaessa Niemelä tuo esiin useita näkökulmia: • aloitteellisuus • organisaation sisäinen kommunikointi • työnjohto ja itseohjautuvuus • prosessin tehokas ylläpito ja huolto • toiminnan käyttövarmuuden ja käyttöasteen ennakointi Niemelä valaisee, että ensimmäinen konkreettinen hyöty on työntekijöiden keskeinen kommunikointi ja opastus tehtäviin. Koska toimitusten pitävyys realisoituu ansioina, työntekijät pyrkivät varmistamaan koko toimitusketjun onnistumisen. Samalla operatiivinen porras oppii yksittäistenkin asiakkaiden toimintatapoja. Parempi kommunikaatio parantaa myös kapasiteetin kuormittumisen ennakointia ja työjonon suunnittelua. Niemelä myös avaa, että Brionella tuotannon työnjohton tehtävät on minimoitu. Porvoolainen Brione – Ohutlevytuotteiden sopimusvalmistaja KUVA 1. Toimialaryhmän hallitus vieraili kesäisessä Porvoossa 5.6.2024 KUVA 2. Brione esitteli tuotteen, jonka valmistus on siirtynyt Kiinasta Suomeen.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjU0NTUwMw==